torsdag 4 december 2014

Snabbast örhängena till julfesten




En tanke slog mig ikväll när jag förberedde mig för företagets julfest imorgon, nämligen att jag inte hade några roliga örhängen att ta på mig. Då slog ytterligare en tanke mig, nämligen att jag hade en låda med vackra små julkulor jag planerat att använda som dekoration på dörrkransar och julklappar. Resultatet ser du ovan och eftersom jag redan hade materialet så tog det bara ett par minuter att göra! Du kan variera färgen på julkulorna och till och lika enkelt plocka av dem igen om du inte vill ha kvar dem efter att julen är över.

Det här är mer av en idé än mina vanliga inlägg så det blir inte så långa instruktioner men jag vill dela med mig.



Material/Verktyg

  • Små julkulor. Köpte dessa på Lagerhaus, 100 stycken i olika färger för 150 kr om jag minns rätt. 
  • Öronkrokar, helst guldfärgade för att matcha julkulorna. Jag har använt krokar i äkta silver på bilden. Du kan köpa både guld- och silverfärgade samt äkta silver på Slöjd-Detaljer. 


Instruktioner


Steg 1. Plocka loss öglan från julkulan genom att klämma åt den försiktigt och dra ut den. 

Steg 2. Trä på öronkroken på öglan. 

Steg 3. Stoppa tillbaka öglan julkulan.

Klart! Så enkelt är det! Inte så mycket till instruktioner egentligen men det blir en kul accessoar till nästa julfest. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar