tisdag 8 april 2014

Måla på disktrasor


I dagarna har det varit rätt kasst väder här i Stockholm med kyla, blås och regn. Så när allt man vill är att få uppleva våren får man skapa lite vårstämning inomhus istället!

Här är ett snabbt, enkelt pyssel som du gärna gör tillsammans med barn. Det är enkelt, roligt, billigt, kreativt, ingenting att städa undan och resultatet blir något ni faktiskt kommer använda hemma! Vad mer kan man önska av ett pyssel? 




Material

Allt du behöver för detta är disktrasor utan motiv (jag köpte ett budgetmärke i mataffären som till skillnad från de större märkena inte redan var dekorerade) och pennor.



När de gäller pennor: Jag testade ett antal jag hade liggande hemma och nedanför är resultatet. Jag tyckte att de flesta fungerade, bara bläckpennan bombade (förväntat) men jag tyckte att textilpennan höll färgen bättre än de andra. Kanske inbillar mig dock. De jag använde köpte jag på Panduro, tror jag. Vanliga textilpennor i alla fall.





 Förslag

Denna kräver knappas instruktioner, det är helt enkelt bara att rita på disktrasor. Jag upplever färgerna som vackra och intensiva även efter användning men återkommer när jag testat dem i det långa loppet.

Varning! Jag har inte testat att torka på någon yta som skulle vara extra känslig för att det färgar av sig. Jag testade lite grann och har inte märkt av någonting men testa först själv om du är osäker. 

Nedan är några motiv som jag gjorde (visst är man duktig!) men låt fantasin flöda! Jag kommer definitivt att göra några till jul också om jag hittar disktrasor som inte är pastellfärgade. 









Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar